Woman Forever - Az idők változnak, a Nő örök!

Ösztön Szerinti Anya

Ösztön Szerinti Anya

Pihe-puha túróstáska

2021. augusztus 08. - osztonszerintianya

Amikor találok egy jó receptet, igyekszem elmenteni, kinyomtatni, hogy később biztosan visszakereshető legyen. Ezt a túrósbatyu receptet próba nélkül is azonnal kinyomtattam, mert éreztem, hogy tuti befutó lesz. Apró módosítással, és némi bakival elkészítettem, és minden várakozást felülmúlóan mennyei lett! A megadott mennyiségekből nekem 20 db túróstáska lett. Uzsonnára, vagy akár egy tartalmas leves után második fogásnak is szépen megállja a helyét.

turostaska_turosbatyu_osztonszerintianya_v1_1.jpg

Az én verzióm így nézett ki:

Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt
3,2 dl tej
1 tojás
1 csipet só
4 ek cukor
15 szem édesítő / elhagyható/
8 dkg puha vaj
2,5 dkg élesztő 1 tasak porélesztő 
A tészta hozzávalóit dagasztógépben kb. 10 perc alatt kidagasztottam, konyharuhával letakarva duplájára kelesztettem. Nekem kicsivel több lisztet vett fel a tészta, mint a recept írta, ezért erre érdemes figyelni. Akkor jó, amikor a tészta elválik a dagasztótál falától.
Hozzávalók a töltelékhez:
50 dkg túró
2 csapott e. k. búzadara
1 e. k. tejföl (nesze neked szkennelve olvasás... a tejfölt eddig észre sem vettem, így az kimaradt :) )
5 ek cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg mazsola
2 tojás sárgája
2 tojásfehérje kemény habbá verve
A túrót kikevertem majdnem minden hozzávalóval. A tojásfehérjét csak akkor vertem fel és kevertem hozzá, amikor a tészta már megkelt.
A tésztát téglalap alakúra nyújtottam, és kb. 10x10 cm-es négyzeteket vágtam. Túróval megtöltöttem, a négyzete sarkait összecsíptem és megcsavartam. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, és további 20 percig hagytam kelni.
Eredetileg most kellett volna a tetejüket felvert tojással kenni, de a multitasking ugye nem mindig működik maximálisan, így én azt bizony elfelejtettem. Anélkül is tökéletes lett, 180 fokon 20 perc alatt szép halvány rózsaszínre sült. A tetejét porcukorral szórva tálaltam.
Egészségünkre! :)
Tetszett, amit olvastál? Oszd meg másokkal, kattints a KÖVETÉS gombra a jobb felső sarokban, és lájkold a Facebook oldalamat is, hogy ne maradj le a legfrissebb bejegyzésekről!

A bejegyzés trackback címe:

https://womanforever.blog.hu/api/trackback/id/tr9316654058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Ösztön Szerinti Anya