Woman Forever - Az idők változnak, a Nő örök!

Ösztön Szerinti Anya

Ösztön Szerinti Anya

Nem tököltem, belevágtam!

2021. október 25. - osztonszerintianya

Bele bizony, belevágtam életem első tökfaragásába. No ne ijedjetek meg, nem szippantott be a Halloweeni őrület, de tény, ami tény, megfogott a hangulata. A tökfaragásnak. És a faragott tökbe helyezett mécsesnek. Az ősznek. Megszerettem az őszt.

Mióta a nyár elviselhetetlenül forró, felértékelődött a szememben a tavasz és az ősz. Elsősorban az ősz. Talán a korral is jár, de egész egyszerűen odáig vagyok az erdő ázott avarral borított földes illatáért, az őszi színekért, a sálakért, a meleg pulcsikért és csizmákért, a forrócsokiért, és most már a faragott tökért is.

Engedtem a beáramló és mindent elárasztó Amerikának. Vettem egy tököt, megnéztem pár do it yourself (DIY) videót, és belevágtam. A tökbe. Ilyen lett. Ha érdekel, mi kell hozzá, és hogyan kell elkészíteni, olvasd tovább, mert alább elmondom, mennyire egyszerű. Bár kemény munka.

img_20211025_194711.jpg

A tökfaragáshoz szükséges:

  • 1 db formás tök
  • sniccer (opcionális)
  • hegyes, éles kés
  • kanál
  • nedvestörlő (opcionális)
  • papírtörlő (opcionális)
  • alkoholos filc
  • körömlakklemosó

A tökfaragás folyamata lépésről lépésre:

  1. Nedvestörlővel vagy vizes szivaccsal alaposan tisztítsd meg a tököt a szennyeződésektől.
  2. Papírtörlővel vagy egy konyharuhával töröld szárazra a tököt.
  3. Alkoholos filccel rajzold fel a mintát. Mintákat például ITT is találhattok.

img_20211025_143741.jpg

  1. Sniccerrel vésd körbe a mintát, így könnyebb lesz kifaragni a tököt.
  2. Hegyes, éles késsel – valószínűleg egy kicsi vagy közepes méretű lesz az ideális a tök vastagságától függően – vágd körbe a mintát, és lökd ki az egyes darabokat. A kalapjával kezdd, és miután a kalapját leszedted, egy kanál segítségével szedd ki alaposan a tök magvas belsejét. Ezt követően a tököd szemével, szájával és az orrával folytathatod a faragást.
  3. Az alkoholos filc esetleg még látható nyomait körömlakklemosóval távolíthatod el.

Amikor elkészült a faragott tököd, nincs más dolgod, mint belehelyezni egy meggyújtott teamécsest, és a kalapját visszatéve gyönyörködni a látványban!

img_20211025_194658.jpg

Tetszett, amit olvastál? Oszd meg másokkal, kattints a KÖVETÉS gombra a jobb felső sarokban, és lájkold a Facebook oldalamat is, hogy ne maradj le a legfrissebb bejegyzésekről!

A bejegyzés trackback címe:

https://womanforever.blog.hu/api/trackback/id/tr2716735464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása
Ösztön Szerinti Anya